چرا واردات خودرو ممنوع است؟ چه زمانی آزاد می‌شود؟

چرا واردات خودرو ممنوع است؟ چه زمانی آزاد می‌شود؟

در اردیبهشت ماه سال 97 به دلیل از سرگیری تحریم های ایالت متحده آمریکا علیه اقتصاد ایران، از سوی دولت ایران واردات بسیاری از کالا ها محدود شد که خودرو هم از این قائله مستثنی نبود . به طوری که با توقف رسمی ثبت سفارش، در این سه سال خودروی جدید خارجی وارد ایران نشده است و به گفته‌ دولت تا زمانی که شرایط ارزی کشور به پایداری نرسیده و تحریم ها لغو  نشود و امکان دسترسی به درآمد های ارزی جدید نباشد دلیلی برای آزاد سازی واردات خودرو وجود ندارد.

با وجود چنین قانونی مردم هم راهی جز خرید خودروهای بی کیفیت داخلی را ندارند.
به احتمال زیاد واردات خودرو به داخل کشور آزاد خواهد شد و پس از چندین سال محرومیت مردم از خودرو های خارجی به خرید و فروش این خودرو ها خواهند پرداخت و دوباره بازار این خودرو های خارجی در ایران داغ خواهد شد.

آیا واردات آزاد می شود؟

موافقان واردات خودرو از طرف رییس جمهور جدید، آیت الله رئیسی حمایت شدند همچنین بحث آزاد سازی واردات خودرو های داخلی توسط چندی از نمایندگان مجلس مطرح شده است و در کنار آن مدیر عاملان شرکت های ایرانخودرو و سایپا و دبیر انجمن سازندگان قطعات یدکی خودرو و تمام مجموعه های خودروسازی در بیانیه‌ به صراحت اعلام کردن که مخالفتی با حضور ماشین های خارجی در ایران ندارند و حتی آن را  برای رقابت و بهبود کیفیت محصولات خود عاملی مفید می خوانند.

نظر مردم در مورد قیمت خودرو

بسیاری از مردم معتقدند در ایران برای به پایداری رسیدن قیمت خودرو های داخلی ابتدا باید انحصار بازار خودرو از طریق آزاد سازی خودرو های خارجی شکسته شود و افراد دیگر معتقد  هستند بدون نیاز به واردات خودرو  و شکستن انحصار آن می توان در بازار خودرو به پایداری  قیمت رسید.

همچنین با برداشته شدن تحریم، خودروسازان بزرگ خارجی در ایران حضور خواهند داشت و علاوه بر آن حجم قابل توجهی از واردات مربوط به قطعات خودرو خواهد بود که در صورت برداشتن تحریم ها به جای خرید محصولات بی کیفیت چینی می توان از محصولات با کیفیت اروپایی بهره مند شد.

کلام آخر

همانگونه که در این مطلب برای شما در مورد وارات خودرو توضیح دادیم با توجه به این اوصاف واردات خودرو فعلا به ایران ممنوع است و شرکت آسان تجارت هیچ خودرویی وارد کشور نمی کند.

خدمات ما چگونه ارزیابی میکنید؟
[کل: 3 میانگین: 2.7]

2 ديدگاه ها

  • زیرانفع دولت وهیئت حاکمه در انحصار تولید وبه قیمت دلخواهشان است اجازه ی ورود نمیدهند

  • سلام یعنی واقعا که چی فرض میکنین مردمو چرت و پرت مینویسین تنها دلیلش اینه ک خوردو وارد بشه دیگه خودروسازان داخلی نمیتونن پراید ۷.۸ تومنی رو ۲۰۰ میلیون ب مردم غالب بکنن.برای ایرانم وطنم متاسفم

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اطلاع میرساند این مجموعه به غیر از دفتر مرکزی تهران هیچ گونه شعبه یا نمایندگی در سایر شهر های ایران ندارد

X