واردات و ترخیص کوره های متالورژی پودر

واردات و ترخیص کوره های متالورژی پودر

هر سال، تقاضا برای آلیاژ های فلزی روز به روز افزایش می یابد. به طوری که سازمان جهانی فولاد تخمین می‌ زند که فقط تولید 1.81 میلیارد تن فولاد در سال 2018 صورت گرفته است که آن را به یکی از پر استفاده ‌ترین منابع در صنعت ساخت و ساز تبدیل کرده است.

این مجموعه دارای تیم تخصصی جهت انجام خدمات حمل ، ترخیص ، خرید ، انتقال ارز در کشور چین، آلمان ، ترکیه ، امارات می باشد. جهت اخذ راهنمایی یا استعلام قیمت خدمات "واردات و ترخیص کوره های متالورژی پودر" با مشاورین ما تماس حاصل نمایید. و یا درخواست خود را در شبکه های اجتماعی ، واتس آپ ، تلگرام یا ایمیل ارسال نمایید و در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس حاصل خواهند نمود.

16 درصد از این فولاد به ساخت تجهیزات مکانیکی اختصاص دارد و 13 درصد دیگر در صنعت خودروسازی به کار می‌رود. اما چگونه این حجم بزرگ از فولاد تولید می ‌شود؟ کوره متالورژی یکی از ابزارهای اساسی برای استخراج فولاد از سنگ معدن است.

کوره متالورژی چیست و چه کاربردی دارد

کوره ‌های صنعتی به طور معمول برای پردازش مواد خام در دماهای بالا، در حالت ‌های جامد و مایع مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این وسیله حرارتی برای استفاده  با خداقل مصرف انرژی از گرما طراحی شده است تا مصرف منابع به حداقل برسد.

بنابراین کوره های متالورژی در صنایع ذوب فلزات جایگاه  ویژه ‌ای دارند. این نوع کوره‌ های صنعتی به عنوان کوره‌های متالورژی شناخته می‌ شوند و در مراحل مختلف صنایع متالورژیک به کار می ‌روند. به عنوان مثال:

  • استخراج فلزات از سنگ معدن
  • کلسینه کردن و تف جوشی سنگ معدن
  • ذوب، پالایش و آلیاژسازی فلزات
  • حرارت‌دهی فلزات
  • کربن‌سازی ذغال‌سنگ

واردات کوره های متالورژی پودر از چین می تواند بسیار سود آور باشد زیرا با واردات آن ها سبب می شود کار های زیادی را انجام داد و علاوه بر آن جان تازه ای را به تولید کشور بدهد و سبب ساخت و تولید محصولات متنوع با کیفیت های بسیار بالا شود.

استفاده از این کوره‌ های متالورژی برای تولید و فرآوری فلزات در صنایع متالورژیک امری بسیار اساسی و حیاتی است.

برای واردات و ترخیص کوره های متالورژی پودر و تمام خدمات ترخیص کالا می توانید با مشاوران آسان تجارت در تماس باشید و اطلاعات مورد نیاز را در این زمینه کسب کنید.

چند نوع کوره در متالورژی و صنعت ذوب وجود دارد؟

در علم متالورژی، کوره‌ ها بر اساس منبع تولید حرارت به دو دسته اصلی تقسیم می ‌شوند. برخی از این کوره ‌ها از احتراق سوخت‌ ها برای تولید گرما استفاده می ‌کنند، در حالی که دیگران از نیروی الکتریکی برای ایجاد حرارت مورد نیاز خود بهره می ‌برند.

کوره‌ های مبتنی بر احتراق سوخت می ‌توانند از سوخت‌ های مایع یا جامد استفاده کنند و اغلب مورد استفاده قرار می  ‌گیرند. اما کوره‌ های گرمایش الکتریکی نیز از نظر اقتصادی به دلیل کاهش هزینه سوخت بسیار مورد توجه  قرار می گیرند.

در دنیای متالورژی، می‌ توان انواع مختلفی از کوره ‌ها را مشاهده کرد که به تولید و فرآوری مواد معدنی کمک می ‌کنند.

کوره کلد بلاست یا هوا سرد

کوره‌ های متالورژی که از هوا سرد یا کلد بلاست بهره می‌ برند، به این دلیل نامیده می ‌شوند که هوا قبل از ورود به داخل کوره گرم نمی ‌شود.

همین فرایند نمایانگر نخستین مرحله در تاریخ صنعت آهن‌ آسازی است و به تدریج با پیشرفت فناوری جای خود را به کوره ‌های هوا گرم داده است.

تا اوایل دهه 1820 استفاده از هوای سرد برای تولید آهن استفاده می شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری های جدید دیگر از این نوع کوره ها استفاده نمی شود.

کوره هوا گرم یا هات بلاست

در کوره‌ های هوا گرم یا هات بلاست، گرما به صورت متناوب جمع ‌آوری و ذخیره می ‌شود. در این فرآیند، گاز دودکش کوره، گرمای ذخیره شده را در محفظه‌ های آجری با تعداد زیادی از محفظه ها حبس می ‌کند.

سپس این گرمای ذخیره شده به تدریج در محفظه احتراق به کار گرفته می ‌شود. این چرخه تکراری به نام گرمایش احیا شناخته می ‌شود.

کوره هوا گرم قبل از ورود به داخل کوره، هوا را گرم می ‌کند و از آن در فرآیند های متالورژیکی مختلف، مانند کوره‌ های بلند یا فرآیند های دیگر، استفاده می کند

این رویکرد به کاهش مصرف سوخت در کوره منجر می ‌شود و در زمان انقلاب صنعتی، کوره هوا گرم به عنوان یکی از فناوری ‌های مهم و نو ظهور شناخته می ‌شد.همچنین، ویژکی ذخیره گرما از اتلاف انرژی جلوگیری می ‌کند و ظرفیت کوره ‌ها را افزایش می دهد.

کوره هوا گرم در متالورژی

کوره‌ های هوا گرم در صنعت متالورژی بسیار رواج دارند و به دلیل کارایی بالا و بازده فوق ‌العاده ‌ای که ارائه می ‌دهند، بسیار مورد توجه قرار می ‌گیرند.

این نوع کوره‌ ها بر اساس نحوه عملکرد و حجم استفاده ‌شان متنوع هستند. ویژگی مهمی که این کوره ‌ها را در صنایع ذوب جذاب می‌ کند، توانایی تحمل دما های بسیار بالای آنهاست

انواع کوره‌های هوا گرم در صنعت متالورژی عبارتند از:

کوره پادینگ در صنعت

فرآیند تبدیل آهن خام به آهن میله ‌ای که به آن “پادینگ” می گویند، در کوره ‌های پادینگ اتفاق می‌افتد. در این فرآیند، آهن مذاب در محیط حاوی مواد اکسید کننده قرار می ‌گیرد تا کربن موجود در آهن خام سوزانده شود و در نتیجه، آهن فرفورژه تولید شود. این محیط اکسید کننده برای عملکرد بهینه نیاز به منبعی خاص دارد.

این فرآیند از اهمیت ویژه ‌ای در تولید آهن میله‌ ای با ارزش برخوردار است و با استفاده از کوره ‌های پادینگ، توانایی تولید حجم زیادی از محصولات فولادی، بدون نیاز به استفاده از ذغال چوب ایجاد می شود.

علاوه بر این، کوره‌های پادینگ به تولید مقدار معینی از فولاد خام نیز کمک می‌ کنند. این روش تولید، به رواج تولید آهن در انگلستان و سپس در آمریکای شمالی منجر شد.

واردات کوره های متالورژی پودر از چین می تواند بسیار سود آور باشد زیرا با واردات آن ها سبب می شود کار های زیادی را انجام داد و علاوه بر آن جان تازه ای را به تولید کشور بدهد و سبب ساخت و تولید محصولات متنوع با کیفیت های بسیار بالا شود.

گسترش فناوری کوره پادینگ تا جایی که به صنعت آهن مرتبط شد، انقلاب صنعتی را آغاز کرد. جالب است بدانید که در قرن نوزدهم، آهن فرفورژه برای ساخت برج ایفل، پل ‌ها، و چارچوب اصلی مجسمه آزادی در آمریکا استفاده شد.

کوره روربراتوری با محفظه جداگانه

یکی از کوره‌ های معروف در حوزه متالورژی، کوره روربراتوری است که در فرآیند تولید، مواد خام را از سوخت اصلی جدا می‌ کند.

لازم به ذکر است که این کوره از جلوگیری تماس مواد خام با گازهای احتراق خودداری میکند. می توان این کوره ها را با کوره ‌های بلند مقایسه کرد؛ زیرا هر دو، یک ویژگی دارند و آن هم، قرار دادن سوخت و مواد خام در محفظه های جدا است. از کاربرد این دستگاه‌ها می ‌توان به دو دسته کلی زیر اشاره کرد:

  • کوره‌ های ذوب متالورژیکی
  • کوره‌ های پردازش با دما های پایین

کوره روربراتوری از گرمای تابشی منعکس شده و تماس مستقیم گازهای خروجی برای انتقال حرارت بهینه استفاده می ‌کند. در گذشته، سوخت جامد مانند ذغال سنگ قیری برای اجرای این نوع کوره مورد استفاده قرار می ‌گرفت.

اهمیت کنترل دقیق سوخت و هوا در این کوره نباید اغفال شود، چرا که می‌تواند ترکیب گازهای خروجی را تغییر داده و در تماس با مواد در حال پردازش، به تغییر در ساختار محصول نهایی منجر شود. کوره روربراتوری برای ذوب موادی همچون برنج، برنز و آهن خام به کار می‌رود.

کوره تنفس باز یا اجاق باز

برای تولید فولاد در صنعت متالورژی نیاز به فرآیندی داریم که کربن خام و دیگر ناخالصی ‌ها را از سنگ معدن آهن جدا کند و آنها را سوزانده تا فولاد به وجود آید. کوره تنفس باز اختصاص به این کار دارد

گر چه در گذشته تولید فولاد به دلیل نقطه ذوب بالا، کار پیچیده‌ تری بود، اما با طراحی کوره‌های اجاق باز، این فرآیند به طرز چشمگیری ساد ه‌تر شده است.

کل فرآیند تولید فولاد کمتر از هشت ساعت طول می ‌کشد. علاوه بر این، این فرآیند کندتراز فرآیند‌های قدیمی ‌تر اتفاق می ‌افتد و به همین دلیل کنترل کیفیت محصول نهایی و نمونه ‌برداری آن به راحتی انجام می ‌شود.

کوره تنفس باز پس از اطمینان از سلامت و تعمیرات کامل آن، با استفاده از ضایعات فلزی مانند صفحه ‌های فلزی و بدنه وسایل نقلیه شارژ می‌ شود.

سپس با استفاده از گاز سوزان، محفظه کوره گرم می ‌شود. پس از ذوب شدن محتوای داخل کوره، ضایعات سنگین مانند ضایعات ساختمانی به آن اضافه می‌شوند.

حالا آهن خام با استفاده از اکسیژن موجود در اکسید آهن و ناخالصی‌ های کربنی، کربن زدایی می‌ شود. همچنین اضافه کردن مقداری سنگ آهک و سنگ آهن به این فرآیند منجر به افزایش سرعت و بهبود عملکرد آن می‌شود.

در مرحله نهایی، فولاد خالص در محفظه ‌های کوره در حال جوشیدن است و شما می ‌توانید آن را به دلخواه خود قالب ‌بندی کنید.

کوره قوس الکتریکی

واردات کوره های متالورژی پودر از چین می تواند بسیار سود آور باشد زیرا با واردات آن ها سبب می شود کار های زیادی را انجام داد و علاوه بر آن جان تازه ای را به تولید کشور بدهد و سبب ساخت و تولید محصولات متنوع با کیفیت های بسیار بالا شود.

این نوع از کوره ها از قوس الکتریکی برای تولید حرارت درون محفظه استفاده می ‌کند. این نوع کوره‌ ها در اندازه‌ های متنوع از محفظه‌ های تقریباً یک تنی برای ریخته ‌گری محصولات چدنی تا واحد های بزرگ 400 تنی برای تولید فولاد مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

به علاوه، کوره‌های قوس الکتریکی پژوهشی نیز برای مصارف آزمایشگاهی و دندان ‌پزشکی با ظرفیت‌ های کمتر مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

دمای این کوره ‌ها در مصارف عادی تا 1800 درجه سانتی ‌گراد و در مصارف پژوهشی و تحقیقاتی ممکن است تا 3000 درجه سانتی ‌گراد متغیر باشد.

فرآیند تولید گرما در این کوره با شروع جریان متناوب برق سه فاز آغاز می ‌شود. به همین دلیل، اکثر کوره‌ های قوس الکتریکی دارای سه الکترود هستند.

قوس الکتریکی از تفاوت پتانسیل بین ماده باردار و الکترود به وجود می ‌آید و تا دمایی حتی به 5400 درجه فارنهایت تابش و جریان الکتریسیته را ایجاد می ‌کند تا گرما تولید شود.

الکترود ها دارای رزوه ‌هایی در مقطع گرد و با پیچ مانند هستند؛ این به علت فرسودگی ناشی از عبور مداوم جریان الکتریکی از آنها است و نیاز به تعویض دارند.

واردات و ترخیص کوره های متالورژی پودر

واردات کوره های متالورژی پودر از چین می تواند بسیار سود آور باشد زیرا با واردات آن ها سبب می شود کار های زیادی را انجام داد و علاوه بر آن جان تازه ای را به تولید کشور بدهد و سبب ساخت و تولید محصولات متنوع با کیفیت های بسیار بالا شود. از این رو شما می توانید برای واردات خط تولید متالوروژی پودر با مشاوران آسان تجارت تماس بگیرید و فرایند واردات را به کمک تیم مجرب و حرفه ای آن ها انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره واردات و ترخیص کوره های متالورژی پودر به بحث و گفت و گو پرداختیم و تا جای ممکن تمام جزئیات آن را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما هم عالقه مند به واردات این دسته از کالا ها هستید با پشتیبانی آسان تجارت تماس بگیرید و از آن ها در خواست راهنمایی کنید. تیم پشتیبانی اسان تجارت آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

خدمات ما چگونه ارزیابی میکنید؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اطلاع میرساند این مجموعه به غیر از دفتر مرکزی تهران هیچ گونه شعبه یا نمایندگی در سایر شهر های ایران ندارد

X