چرا واردات پارچه ممنوع شد؟

چرا واردات پارچه ممنوع شد؟

صنعت پوشاک و نساجی یکی از قدیمی ترین صنایعی است که در ایران و دنیا فعالیت می کند و افراد زیادی در این صنعت مشغول به کار هستند. در سال های اخیر با  کاهش خرید فروش تولیدات داخلی و افزایش واردات پارچه خارجی دولت به دلیل حمایت از تولیدات داخلی با اتخاذ قوانین جدید، واردات پارچه را به داخل کشور ایران ممنوع کرد.

ممنوعیت واردات پارچه به ایران

موافقان این قانون معتقد هستند که با ادامه‌ی ممنوعیت واردات پارچه، تولید کنندگانی که تولید خود را کاهش داده‌اند یا تولیدی خود را تعطیل کرده اند می توانند به چرخه ی تولید باز گردند. همچنین اگر  دولت با قاطعیت این تصمیم خود را دنبال کند و اجازه‌ی واردات پوشاک و پارچه را ندهد 50 تا 60 درصد می تواند فروش پوشاک و پارچه های داخلی را افزایش دهد.

اما از معایب ممنوعیت وارد پوشاک به داخل کشور افزایش 50 درصدی قیمت پوشاک نسبت به مدت مشابه سال های قبل است اما با افزایش تولیدات داخلی در روز های پیش رو می توان این افزایش قیمت را جبران و قیمت هارا کاهش داد همچنین از معایب دیگر این قانون افزایش روز افزون خرید و فروش پوشاک قاچاق در بازار است، محدودیت غیر کارشناسانه و غیر اصولی وزرات صنعت معدن تجارت برای پوشاک و برخی از مواد اولیه مانند پنبه و نخ که باعث شده خرید فروش کالای قاچاق در ایران افزایش یابد و  کالا های ایرانی بسیار گران تر از متوسط کل دنیا باشد.

مطلب مرتبط: آیا واردان پوشاک ممنوع است؟

چرا-واردات-پارچه-ممنوع-شد؟2

 

سخن کارشناسان آسان تجارت

در بخش بالا به بررسی دلایل ممنوعیت واردات پارچه به داخل کشور پرداختیم شما هم می توانید نظرات خودتان را در مورد افزایش قیمت پارچه و پوشاک برای ما کامنت کنید.

 

خدمات ما چگونه ارزیابی میکنید؟
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اطلاع میرساند این مجموعه به غیر از دفتر مرکزی تهران هیچ گونه شعبه یا نمایندگی در سایر شهر های ایران ندارد

X