آیا واردات گوشی ممنوع شد؟

آیا واردات گوشی ممنوع شد؟

عضو  هیات مدیره انجمن وارد کنندگان گوشی موبایل درباره ممنوعیت واردات موبایل گفت: کشور در حال حاظر با کمبود ارز مواجه است به همین دلیل واردات گوشی های بالای 300 یورو ممنوع است. در سال گذشته بانک مرزی حدود دو میلیارد و پانصد میلیون دلار به واردات گوشی موبایل اختصاص داده بود اما امسال این رقم به یک میلیارد و دویست میلیون دلار کاهش یافته است یعنی امسال اختصاص ارز به واردات گوشی موبایل 50 درصد کاهش یافته است.

در پی انتشار این خبر، بازار ایران حکایت از افزایش چندین میلیونی قیمت ها داشت.
محصولات شرکت اپل که تا پیش از اعلام این خبر 30 میلیون تومان قیمت داشت به بالای 40 میلیون تومان و بالاتر از آن هم رسید وضعیت برای برند های معروف دیگر مانند سامسونگ هم مشابه بود انتشار این خبر باعث التهاب شدید بازار ، کاهش فروش و به  رکود شدید قیمت ها دامن زد.
یکی از فروشندگان در بازار موبایل ایران گفت آیفون پرومکس  یک هفته قبل از اعلام این خبر 40 میلیون بوده و بعد از اعلام این خبر قیمت تمام گوشی به 50 میلیون رسیده بود.

منتفی شدن ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو

در اطلاعیه که از سوی وزارتخانه صنعت معدن تجارت منتشر شد گفته شده بود که این ممنوعیت بر اساس تصمیمی که در 17 تیر  بین وزارت ارتباطات، بانک مرکزی و وزرات صمت، واردات گوشی های بالای 300 یورو آزاد شد.
در پی انتشار این خبر قیمت گوشی هایی که به صورت سرسام آوری رشد کرده بودند قیمت آن ها سیر نزولی را به خود گرفت و التهاب بازار کم شد.

ممنوعیت 18 مدل گوشی موبایل

واردات 18 مدل گوشی مویابل از شرکت های نوکیا، ریلمی و شیائومی به دلیل متصل نشدن به شماره های اضطراری کشور ممنوع شدند.

به دلیل تحریم ها علیه ایران، بسیاری از گوشی ها پس از طی چند مرحله و عبور از چندین کشور وارد ایران می شود به همین دلیل برای منطقه ما شخصی سازی نشده اند به همین دلیل به جای شماره های اضطراری مانند اورژانس، آنش نشانی و پلیس با شماره‌ی 112 که شماره ستاد مدیریت بحران است تماس می گیرند.

در برخی دیگر از این گوشی ها برای تماس با شماره های اضطراری مانند پلیس باید یک <+> به انتهای شماره اضافه کرد تا با مرکز پلیس تماس گرفته شود نحوه‌ی صحیح تماس گرفتن در این گوشی ها به این صورت است <+100> است که کلید مثبت با نگه داشتن کلید صفر فعال می شود و یا با نگه داشتن کلید ستاره فعال می شود.

این مدل گوشی ها متعلق به برند های شیائومی، ریلمی، نوکیا  و یک مدل کتربیلار هست که بیش از 30 درصد بازار را شامل می شود و ممنوعیت واردات این گوشی ها باعث افزایش قیمت گوشی موبایل و آسیب به بازار آرام گوشی می شود و گفته می شود تا روز های آینده 10 مدل گوشی هم به این لیست اضافه خواهد شد.

لیست 18 گوشی که واردات آن ها به ایران ممنوع است.

 

خدمات ما چگونه ارزیابی میکنید؟
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اطلاع میرساند این مجموعه به غیر از دفتر مرکزی تهران هیچ گونه شعبه یا نمایندگی در سایر شهر های ایران ندارد

X